fbpx

Marketingstrategie

Meetbare resultaten met een strategie

Op maat gemaakte marketingstrategie

Menig ondernemer die ik spreek heeft (nog) geen marketingstrategie maar wil graag meer omzet genereren. Maar wat is meer omzet? Waar word je blij van? En wat is haalbaar?

Als je zonder marketingstrategie gaat adverteren op social media dan levert het geen goede resultaten op. 

Door een eind doel voor ogen te hebben kunnen we een strategie gaan maken en deze inzetten om dat doel te bereiken. En om dat eind doel te halen heb je tussenstappen nodig. Deze tussenstappen zijn ook weer doelen.

Met een strategie brengen we in kaart wat je einddoel is en hoe we daar naar toe gaan werken.

Ik werk altijd met een strategie omdat dit heel belangrijk is voor de samenwerking. Het moet voor zowel de ondernemer als voor mij duidelijk zijn welke afspraken er zijn gemaakt en hoe ik binnen dat kader te werk kan gaan.

En is een doel gehaald dan wordt er geproost 🥂 (virtueel uiteraard).

Stappenplan

v

Kennismakingsgesprek

Ik plan eerst een kennismakingsgesprek in. Ik ben benieuwd wie je bent, wat je doet en waarom je wilt adverteren op social media.

 

w

Strategiegesprek

Als in het kennismakingsgesprek duidelijk wordt dat ik wat voor jouw bedrijf kan betekenen plan ik een strategiegesprek in. In dit gesprek gaan we jouw doelen vaststellen. Wat wil je bereiken en hoe gaan we daar komen?

Dit vind ik persoonlijk een hele mooie beleving. Vaak komt de ondernemer tot inzichten waar hij nog niet eerder over na heeft gedacht.

 

Strategie

Na het strategiegesprek ga ik een op maat gemaakte strategie maken.

Deze ontvang jij digitaal van mij. Met dit bestand kunnen wij de voortgang bewaken. En hierin staat wat jij wat mij verwacht en wat ik van jou verwacht.

De overige afspraken staan uiteraard netjes in een overeenkomst van opdracht.

&

Lancering campagne

Na de strategie kunnen we allebei gaan starten met het lanceren van de eerste campagne. Het maken van advertentieteksten, video’s, afbeeldingen, landingspagina’s, bedankpagina’s, Google Analyltics, instellen advertentie account, doelgroep analyse, ga zo maar door.

Een goede voorbereiding is nodig om goed van start te gaan bij de lancering van de eerste campagne en alle campagnes daarna.

 

Resultaatgericht

Dagelijks controleer ik campagnes. Ik meet en analyseer data en zet dit om in resultaten. Tussentijds geef ik rapportages door aan de ondernemer maar optimaliseer/verbeter ik ook de advertenties zodat we het maximale resultaat eruit halen.

Annika is echt een topper. Ze denkt goed mee en geeft goede tips. Ze is heel snel en handig en heeft mij enorm geholpen. Ik kon de taken die Annika op zich nam helemaal los laten omdat het meteen vanaf dag 1 top ging en ze haar afspraken nakomt.Ik ben ontzettend blij met onze samenwerking en hoop dat deze nog heel lang blijft bestaan.

Ela Grooteman, Online Business Manager @ Ela Grooteman

Annika is als VA en Online Marketing Expert echt aan te raden. Ze is accuraat, denkt in oplossingen en denkt met mij mee. Ze is een echte sparringspartner. Daarnaast is ze initiatiefnemend en gaat voortvarend te werk. Annika ontzorgt waardoor ik me bezig kan houden met mijn core business. Ondanks dat ze op afstand werkt, zijn de lijntjes kort en is ze altijd goed bereikbaar en beschikbaar.

Gertien Beijering, Loopbaancoach, Netwerk coach @  de GunfactorVerhoger  & Gunfactor Academie

Annika is een fijn persoon om mee te werken! Ik vertrouw haar, ze denkt met je mee en is goed te bereiken. Juist in deze onbekende wereld als Facebook adverteren waar ze mij mee helpt is het zo fijn om iemand te kennen die het voor je overneemt en ervoor zorgt dat je het ook terugverdient. Een echte aanrader dus!

Ellen Venema, Personal Color Expert, Coach en Spreker @ Ellen Venema