fbpx

e-mail marketing

E-mail marketing is één van de factoren die aansluit bij online adverteren.

 

funnels bouwen met e-mailmarketing

Misschien denk je bij het woord e-mailmarketing dat is ouderwets of dat levert niks op.

Beide beweringen kloppen zeker niet!

Ja het wordt al heel lang gebruikt en ja het levert nog steeds nieuwe verkopen op.

Uiteraard moet je dit ook zo inrichten dat het past bij jouw bedrijf en marketingstrategie.

Maar het is o zo belangrijk dat jouw e-mailmarketing aansluit bij jouw aanbod. 

En er is een keuze aan e-mailmarketing programma’s. Mijn voorkeur ligt voornamelijk bij Active Campaign, Mailblue en eventueel Mailchimp. Maar een ander programma maak ik of mijn team zich snel eigen.

E-mailmarketing is een belangrijk onderdeel van de marketing funnel. Een marketing funnel moet je zien als een trechter. Boven in de trechter bereik je nieuwe mensen, mensen die jou nog niet kennen. Bovenin de trechter zullen mensen niet snel direct iets bij jou afnemen. Maar hoe lager ze in de trechter hoe groter de kans wordt dat ze klant worden.

Ze moeten jou en je bedrijf leren kennen. Gemiddeld heeft een potentiële klant 5 tot 8 contactmomenten nodig voordat er tot aankoop wordt overgegaan. Daarom neem je de potentiële klant mee door jouw trechter/funnel. En e-mail marketing is één van de onderdelen die in de funnel voorkomt.

Een voorbeeld is:

> Een potentiële klant klikt op jouw advertentie op social media.
> Via de advertentie komt de potentiële klant op een landingspagina terecht. 
> De potentiële klant wilt graag de checklist downloaden en laat zijn gegevens achter.
> De gegevens zoals het e-mail adres komen in jouw e-mailmarketing systeem te staan.
> Waardoor jij nu product/dienst gerichte e-mails kan sturen.
> Door de e-mails leert de potentiële klant jou kennen.
> Jij kan nu gericht een aanbod doen.
> En uiteindelijk wordt hij klant doordat hij bij jou iets gaat afnemen.

Stappenplan

v

Kennismakingsgesprek

Ik plan eerst een kennismakingsgesprek in. Ik ben benieuwd wie je bent, wat je doet en waarom je wilt adverteren op social media. Ik kom er achter of je alleen je e-mailmarketing door mij wilt laten controleren/maken of dat het een onderdeel moet zijn van een social media adverteer campagne.

 

w

Strategiegesprek

Mocht het een onderdeel zijn van een adverteer campagne dan plannen we een strategiegesprek in.

In het kennismakingsgesprek wordt duidelijk  wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen plan ik een strategiegesprek in. In dit gesprek gaan we jouw doelen vaststellen. Wat wil je bereiken en hoe gaan we daar komen?

Dit vind ik persoonlijk een hele mooie beleving. Vaak komt de ondernemer tot inzichten waar hij nog niet eerder over na heeft gedacht.

 

Strategie

Na het strategiegesprek ga ik een op maat gemaakte strategie maken.

Deze ontvang jij digitaal van mij. Met dit bestand kunnen wij de voortgang bewaken. En hierin staat wat jij wat mij verwacht en wat ik van jou verwacht.

De overige afspraken staan uiteraard netjes in een overeenkomst van opdracht.

&

Lancering campagne

Na de strategie kunnen we allebei gaan starten met het lanceren van de eerste campagne. Het maken van advertentieteksten, video’s, afbeeldingen, landingspagina’s, bedankpagina’s, Google Analyltics, e-mailmarketing, instellen advertentie account, doelgroep analyse, ga zo maar door.

Een goede voorbereiding is nodig om goed van start te gaan bij de lancering van de eerste campagne en alle campagnes daarna.

 

Resultaatgericht

Dagelijks controleer ik campagnes. Ik meet en analyseer data en zet dit om in resultaten. Tussentijds geef ik rapportages door aan de ondernemer maar optimaliseer/verbeter ik ook de advertenties zodat we het maximale resultaat eruit halen.

Annika weet waar ze het over heeft, komt haar afspraken na en heeft aan 1 woord genoeg. Daar houd ik van. LinkedIn adverteren staat nog in de kinderschoenen en er is veel behoefte aan bij ondernemers. Fijn dat ik mijn klanten zonder zorgen kan doorsturen naar Annika. We communiceren op dezelfde wijze: open, direct en met humor. Voor mijn klanten ook fijn dat Annika heel flexibel is. Soms loopt het gewoon even anders, daar springt ze feilloos op in. De samenwerking ervaar ik als prettig en ik kan Annika zeker aanbevelen.

Annemieke van Waterschoot, Spiegelei Communicatie

Annika denkt super fijn met je mee hoe je je campagnes kunt inzetten van hele kleine dingetjes tot wat grotere ideeën zodat je net even anders gaat denken. Altijd fijne communicatie en duidelijke uitleg.

Stefanie van peltMrs Ecommerce

Annika is enthousiast en gedreven om te weten te komen wat ik graag wil en bedoel met mijn vraag. Dan gaat ze aan de slag en is vlot in de communicatie, meedenkend en flexibel. Ook heeft ze mij goed meegenomen in de materie van FB adverteren, waar zij een prof in is. Zo kon ik ook zelf begrijpen wat er wanneer belangrijk is om te doen. Dat vind ik erg prettig. En bij een nieuwe samenwerking op dit gebied zou ik zeker weer aan haar denken.

Linda Kampert, Adnil Advies