fbpx

E-mail marketing is één van de factoren die aansluit bij online adverteren

E-mailmarketing is een krachtig instrument om jouw organisatie te laten groeien. Met mijn op maat gemaakte e-mail funnel zorg ik ervoor dat jouw potentiële klanten op een efficiënte manier door de verkoopcyclus geleid worden. Ik richt de automations in en zorg ervoor dat alles volledig geautomatiseerd verloopt. Ik werk met Active Campaign/ Mailblue om ervoor te zorgen dat jouw e-mails altijd op de juiste manier worden verstuurd.

Misschien denk je bij het woord e-mailmarketing dat is ouderwets of dat levert niks op. Beide beweringen kloppen zeker niet! Ja het wordt al heel lang gebruikt en ja het levert nog steeds nieuwe verkopen op. Uiteraard moet je dit ook zo inrichten dat het past bij jouw organisatie en marketingstrategie. Maar het is o zo belangrijk dat jouw e-mailmarketing aansluit bij jouw aanbod. 

En er is een keuze aan e-mailmarketing programma’s. Mijn voorkeur ligt voornamelijk bij Active Campaign/ Mailblue.

E-mailmarketing is een belangrijk onderdeel van de marketing funnel. Een marketing funnel moet je zien als een trechter. Boven in de trechter bereik je nieuwe mensen, mensen die jou nog niet kennen. Bovenin de trechter zullen mensen niet snel direct iets bij jou afnemen. Maar hoe lager ze in de trechter hoe groter de kans wordt dat ze klant worden.

Ze moeten jou en je organisatie leren kennen. Gemiddeld heeft een potentiële klant 5 tot 8 contactmomenten nodig voordat er tot aankoop wordt overgegaan. Daarom neem je de potentiële klant mee door jouw trechter/funnel. En e-mail marketing is één van de onderdelen die in de funnel voorkomt.

Stappenplan

v

Kennismakingsgesprek

We plannen eerst een kennismakingsgesprek in. Ik ben benieuwd wie je bent, wat je doet en waarom je wilt adverteren op social media.

 

w

Strategiegesprek

Als in het kennismakingsgesprek duidelijk wordt dat ik wat voor jou kunnen betekenen plannen we een strategiegesprek in.

Met mijn Strategische Marketingplanning help ik jouw organisatie om de kansen in de markt te identificeren en een plan van aanpak te ontwikkelen om deze kansen te benutten. Mijn analyse gaat dieper dan alleen het identificeren van de kansen, ik ga ook in op de sterkte en zwakte van jouw organisatie en de bedreigingen en kansen in de markt. 

Dit vindt ik persoonlijk een hele mooie beleving. Vaak komt de ondernemer tot inzichten waar hij nog niet eerder over na heeft gedacht.

 



Strategie

Aan de hand van boven genoemde analyse ontwikkel ik een plan van aanpak waarmee jouw organisatie zich kan onderscheiden van de concurrentie en kan groeien in de markt. Mijn Strategische Marketingplanning is een uitgebreide aanpak die zorgt voor een heldere en praktische weg naar succes.

&

Lancering campagne

Nadat de strategie is vastgesteld is het tijd om te beginnen met het lanceren van de eerste e-mail campagne. Er zijn verschillende stappen die genomen moeten worden om de campagne succesvol te laten verlopen. Hieronder worden enkele stappen beschreven:

Het maken van e-mail teksten, video’s, afbeeldingen en landingspagina’s: Deze elementen zijn belangrijk voor de uitstraling en boodschap van de campagne. Het is belangrijk om deze elementen professioneel en aantrekkelijk te maken.

Bedankpagina’s: Bedankpagina’s zijn de pagina’s die de gebruiker te zien krijgt na het invullen van een formulier of het maken van een aankoop. Het is belangrijk om deze pagina’s te personaliseren en zo een persoonlijke touch te geven.

Google Analytics: Google Analytics is een tool om de prestaties van de campagne te meten. Hiermee kun je bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers er op de landingspagina zijn geweest en hoeveel van deze bezoekers zijn doorgeklikt naar de bedankpagina.

Koppelen met social media campagnes, website etc: Voordat de e-mailcampagne live kan gaan moeten het systeem gekoppeld worden bij de verschillende social media platformen om bijvoorbeeld te adverteren of te koppelen met jouw website zodat men zich kan inschrijven voor jouw e-mailreeks. 

Doelgroep analyse: Voordat de e-mailcampagne wordt gelanceerd is het belangrijk om de doelgroep goed te analyseren. Hiermee kun je gerichtere campagnes maken en zo de kans op conversie verhogen.

Een goede voorbereiding is essentieel voor een succesvolle campagne. Door bovenstaande stappen te doorlopen kun je ervoor zorgen dat de campagne op de juiste manier wordt gelanceerd en er een grotere kans is op conversie.

 



Resultaatgericht

Als campagnebeheerder ben ik verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van campagnes. Dit omvat het meten en analyseren van data, het opstellen van rapportages en het optimaliseren van advertenties om het maximale resultaat te behalen. Door continu te blijven monitoren en aanpassen kan ik ervoor zorgen dat de campagnes efficiënt en effectief zijn.



Resultaatgericht

Als campagnebeheerder ben ik verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van campagnes. Dit omvat het meten en analyseren van data, het opstellen van rapportages en het optimaliseren van advertenties om het maximale resultaat te behalen. Door continu te blijven monitoren en aanpassen kan ik ervoor zorgen dat de campagnes efficiënt en effectief zijn.

Na jaren zelf gestunteld te hebben met adverteren op Instagram en Facebook, ben ik uiteindelijke met Annika gaan Samenwerken! En echt, dat had ik jaren geleden moeten doen! Samen maakten we een social media strategie en met de adviezen van Annika schreven we knallers van een social media advertentie campagnes. Eindelijk had ik conversies uit advertenties! Inmiddels zijn we ook gestart met e-mail marketing. ook die campagnes lopen fantastisch.

Traienne Pasteuning-Watson

Eigenaar, Trai Vegan

Annika is een fijne vrouw om mee samen te werken die zich echt verdiept in mijn business en doelgroep. Ze weet waar ze over praat, houdt de advertenties nauwlettend in de gaten en geeft mij inzicht in mijn social media marketing. Er gaat een wereld voor mij open! Het contact is lekker vlot, de lijntjes zijn kort en Annika blijft net zo lang finetunen als nodig om tot de best werkende strategie te komen.

Elisabeth van den Bos

Eigenaar, Mamaz

Annika weet waar ze het over heeft, komt haar afspraken na en heeft aan 1 woord genoeg. Daar houd ik van. LinkedIn adverteren staat nog in de kinderschoenen en er is veel behoefte aan bij ondernemers. Fijn dat ik mijn klanten zonder zorgen kan doorsturen naar Annika. We communiceren op dezelfde wijze: open, direct en met humor. Voor mijn klanten ook fijn dat Annika heel flexibel is. Soms loopt het gewoon even anders, daar springt ze feilloos op in. De samenwerking ervaar ik als prettig en ik kan Annika zeker aanbevelen.

Annemieke van Waterschoot

Eigenaar, Spiegelei Communicatie

kennismakingsgesprek

Maak kennis met mij en ontdek hoe we samen kunnen werken aan uw openstaande vacatures. Laat hier jouw gegevens achter dan neem ik contact met je op.

6 + 6 =